Regulamin - zwroty i reklamacje
VI. REKLAMACJA PRODUKTU
§1
Podstawa prawna i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta, jeżeli sprzedany produkt ma wadę fizyczną lub prawną są określone w powszechnie obowiązujących przepisach prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym (tj art. 556-576 Kodeksu Cywilnego)
§2
Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi Produkt wolny od wad.
§3
Reklamacja może zostać złożona przez Klienta:
1. Pisemnie i poprzez odesłanie towaru wraz z pisemnym opisem wady lub formularzem reklamacyjnym pobranym ze strony Sklepu na adres: ul. Wrocławska 305/42, 62-800 Kalisz
2. W formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@rustyka.pl.
§3
Klient powinien podać w opisie reklamowanego Produktu:
1. Informacje dotyczące reklamacji, przede wszystkim rodzaj i datę wystąpienia wady
2. Żądania doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową sprzedaży, bądź oświadczenia o obniżeniu ceny, bądź odstąpienia od Umowy Sprzedaży
3. Danych kontaktowych składającego reklamacje
Wymogi podane powyżej mają jedynie formę sugestii, pozwolą przyspieszyć rozpatrzenie reklamacji i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych bez wyżej wymienionych danych
§4
Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji bez zbędnej zwłoki, najpóźniej w terminie 14 dni kalendarzowych od jej złożenia. Brak ustosunkowania się w terminie 14 dni kalendarzowych skutkuje uznaniem reklamacji przez Sprzedającego
Jeżeli Towar ma wady, Klientowi przysługują roszczenia na podstawie art. 556 oraz art. 561 Kodeksu cywilnego
§5
W przypadku gdy do ustosunkowania się przez Sprzedawcę do reklamacji Klienta lub do wykonania uprawnień Klienta wynikających z niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży/rękojmi niezbędne będzie dostarczenie Produktu do Sprzedawcy, Klient zostanie poproszony przez Sprzedawcę o dostarczenie Produktu na koszt Sprzedawcy na wskazany przez niego adres. Jeżeli jednak ze względu na rodzaj niezgodności/wady, rodzaj Produktu lub sposób jego zamontowania dostarczenie Produktu przez Klienta byłoby niemożliwe albo nadmiernie utrudnione, Klient obowiązany jest udostępnić Produkt Sprzedawcy w miejscu, w którym Produkt się znajduje..
Zapłacona kwota, w razie uszkodzenia lub wady produktu, o ile ta rzeczywiście istnieje, zostanie zwrócona w całości, łącznie z kosztami dostawy wysłania produktu i kosztem wysyłki tego produktu do nas
§6
Prośba o dostarczenie Produktu, o której mowa w PKT. VI §5 Regulaminu nie ma wpływu na bieg terminu na ustosunkowanie się Sprzedawcy do reklamacji Klienta, o którym mowa w PKT. VI §54 Regulaminu oraz nie narusza prawa Klienta żądania od Sprzedawcy demontażu wadliwego Produktu i ponownego zamontowania Produktu po dokonaniu wymiany na wolny od wad lub usunięciu wady, o którym mowa w art. 561[1] Kodeksu cywilnego.
VIII. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
§1
Konsument, który zawarł umowę na odległość, ma prawo w terminie 14 dniowym odstąpić od niej bez podania przyczyny. Do zachowania powyższego terminu wystarczy oświadczenie przed jego upływem.
Oświadczenie może zostać wyrażone:
1. Pisemnie na adres: ul. Wrocławska 305/42, 62-800 Kalisz
2. W formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@rustyka.pl
§2
Wzór formularza odstąpienia od umowy jest dostępny w załączniku nr 2 do Ustawy o prawach konsumenta oraz na stronie Sklepu Internetowego w zakładce „Odstąpienie od umowy”.
Konsument może skorzystać z wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe
§3
Termin 14-dniowy liczy się od dnia, w którym nastąpiło dostarczenie Towaru lub w przypadku umowy o świadczenie Usług od dnia jej zawarcia.
§4
Sprzedawca z chwilą otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy przez konsumenta prześle na adres poczty elektronicznej konsumenta potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
§5
W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowę uważa się za niezawartą. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Zakupiony Towar należy zwrócić na adres Sprzedawcy ul. Wrocławska 305/42, 62-800 Kalisz
§6
Prawo do odstąpienia od umowy przez konsumenta jest wyłączone w przypadku:
1. Świadczenia usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy
2. Umowy, w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
3. Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
4. Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia.
5. Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
6. Umowy, w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
7. Umowy, w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu Umowy Sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli;
8. Umowy, w której konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza Towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub Towarów;
9. Umowy, w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy
10. O prenumeratę;
11. Umowy zawartej w drodze aukcji publicznej;
12. Świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
13. Dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
§7
Sprzedawca niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy zwróci konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba, że konsument wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu, przy czym sposób ten nie będzie się wiązał dla konsumenta z żadnym dodatkowymi opłatami.
§8
Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
§9
Klient ponosi tylko bezpośredni koszt zwrotu Towaru, chyba że Sprzedawca zgodził się je ponieść.
Pouczenie o prawie odstąpienia od Umowy, które stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu oraz Formularz odstąpienia od Umowy, stanowiący Załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu
Załączniki :
- załącznik nr. 1
- załacznik nr. 2